Počet zobrazení stránky

pátek 8. března 2013

"Pro maminku" - návod pro amatéry

Ahoj, ahoj!

Poslušně hlásím, že líná jako veš nejsem a článek DIY (aneb do it yourself) je tu, jak jsem slíbila.

Někdy před Vánoci mě dost chytl scrapbooking (přáníčka, alba na fotky atd., znáte to), pořádně jsem se vybavila vším, co bylo třeba, a když byla chvíle, měřila jsem, kreslila, stříhala, lepila... nebo alespoň hledala inspiraci na netu. Po Vánocích šlo všechno vybavení zase zpátky do krabice, kde spinkalo až do pondělní noci. Moc často se mi nestává, že bych nemohla usnout. Obvykle jsem tuhá jen co položím hlavu. Ale v pondělí ne a ne zabrat, Přátelé nepomáhali, ovečky nepomáhaly, tak jsem vstala a jala se tvořit! (Z toho jasně plyne, že jsem velká tvořilka, což je druhý nejvtipnější slovo, co existuje. Před časem jsem na facebooku objevila skupinu s názvem "Snažilky, těhulky a maminky" no a to mě rozsekalo úplně :D)

Vím, že časově by se dala čekat nějaká velikonoční přání nebo tak něco, ale je jeden významný den, který je ještě před nimi - svátek všech maminek! Aha! A teď si půlka z vás říká "Co to ta holka plácá? Ten je přeci až v květnu." a druhá půlka si ťuká na čelo: "Nojo, tady si někdo spletl Den matek a MDŽ. Člověk by řekl, že už je dost stará na to, aby si v tom udělala pořádek." (A alespoň jedna čtenářka znejistí, protže vlastně ani moc přesně neví, kdy takový svátek matek je... :)) Omyl. Neplácám, nic jsem si nespletla, jsem zcela při smyslech. To jen ti blázniví Angláni zkrátka slaví Den matek 10. března :) A pro vás může být dnešní článek dobrou inspirací, až bude maminkový svátek aktuální v ČR.

Omlouvám se za zhoršenou kvalitu fotek, všechno jsem fotila kolem půlnoci pod lampičkou, kterou jsem vždycky půl hodiny štelovala, než se mi to podařilo vyfotit jakš takš přijatelně.

Moje přání je laděné do fialova. Mám fialovou ráda a věřím, že mamka taky, přestože jsem se jí na to asi nikdy nezeptala. Co budete potřebovat?

Různobarevné papíry - to je vždycky základ :) na fotce:

1. Silnější ruční papír s lisovanými květy
2. Tenký metalický fialový papír
3. Fialovou čtvrtku na podklad a barevně ladící obálku (obálka - já vím, detail, ale o tom to přeci je ;))
- čtvrtky se dají koupit rovnou už oříznuté na velikost přání a přeložené, takže se nemusíte otravovat s měřením obálky, počítáním a ostatními zdržovačkami 
4. Vzorovaný papír

Další vybavení:

5. Nůžky (pro ty, kdo by to z obrázku nepoznali...)
6. Lepidlo na papír
7. Tenký štěteček
8. Tužka
9. Samolepící kamínky (nemáte-li samolepící, pořiďte si kamínek a lepidlo)
- vzhledem k tomu, že jsem tvořila za pochodu (nikdy nemám předem v hlavě jak přesně bude vypadat výsledek), použila jsem ve finále jen perleťový kamínek (na fotce dole)
10. Pravítko
11. Stříbrná stužka
12. Lepidlo na všechny povrchy (moje smrdí a táhne se jak kanagom - právě jsem to zadala do googlu, abych si byla jistá, že to píšu správně, a zjistila, že to není kanagoN, jak jsem si celý život myslela! Život je plný překvapení...)


Ještě jednou papíry:


Postup:

Z vzorovaného papíru (4.) vystřihnete obdélník o něco menší, než je samotné přání.

Na ruční papír (1.) nakreslíte obdélník ještě o něco menší než ten na vzorovaném a podle pravítka (10.) mu oškubete okraje.
 

Ruční papír je na to super, protože pak má ty okraje báječně chlupaté.


Přilepíme oškubaný ruční papír k vzorovanému (lepidlem na papír - 6.)


Na metalický papír (2.) nakreslíme spoustu neurčitých šišatých tvarů různých velikostí. Tužkou (8.). Je úplně jedno, že to zatím nevypadá jako okvětní plátky nějaké romantické květiny. Ono to přijde časem ;)

Jo a vystříháme je. Nůžkama. (Tady jsem švindlovala a použila nůžtičky na nehty místo těch mega obřích, co jsou na fotce nahoře.)


Kousek papíru použijeme jako podklad, jednotlivým šišatcům natíráme štětečkem (7.) namočeným v lepidle (6.) konečky a lepíme do tvaru kytičky.

První přijdou ty největší, pak menší, ještě menší, až nalepíme ty nejmenší. Lepidlo prosím natírat na tu stranu, kterou jste předtím počmárali tužkou, když jste kreslili obrysy.


Ustříhneme kousek stříbrné stužky o něco delší, než je užší strana vzorovaného papíru. Ten stužkou omotáme a konce přilepíme k zadní straně. Ideálně nějakým silným lepidlem, protože to na papír by si s látkou neporadilo. (Nemusíte to zkoušet. Už jsem to ozkoušela za vás, abych vám mohla zodpovědně říci, že tudy cesta nevede.)
Stužka vypadá lépe, když je silnější, ale tu já zas vedu jen s motivem sněhových vloček. Nicméně ani ta tenká nevypadá zle.



Přilepíme na podkladovou kartičku:


Kanagomem, vteřinovým lepidlem či něčím podobným nalepíme na stužku kytičku a korunujeme jedním perleťovým kamínkem ve středu kytičky.

Tradá! Přání je na světě:


Ještě v detailu:


Celá akce netrvá déle, než dvacet minut a zvládne to vážně naprosto každý. Není to ani nijak finančně náročné, protože skoro všechno, co na to potřebujete, najdete doma. Žádné děrovačky, co dělají díry ve tvaru holubičky, žádný embosovací prášek a podobné.

Dovnitř nezapomeňte napsat nějaký milý vzkaz a spolu s přáním dejte mamce i velkou pusu.

Tohle už je na cestě k té mojí, nicméně po zkušenostech s vánočními přáníčky ho může čekat tak někdy na skutečný český Den matek (pokud vůbec dorazí).

Pokud byste se sháněli po nějaké inspiraci, tak ideálně tady: www.scrapbook.cz
ale já načumuju spíš sem: www.scrapbook.com

Oba odkazy jsou na e-shopy, ale najdete tam i galerie, fóra a návody na další tvoření.

No a pokud něco vytvoříte, nebo už jste vytvořily, doufám, že se pochlubíte ;)

Hezký den!

x

Žádné komentáře:

Okomentovat