Počet zobrazení stránky

pondělí 18. srpna 2014

My morning skincare routine

Ahoj, ahoj,

na úplný úvod - kdo se ještě nestihl zúčastnit giveaway o řasenku Urban Decay, lesk na rty Tanya Burr a podepsanou fotku Pixiwoo, tak si pospěšte, končíme už zítra! :)

Po roce a půl blogování se konečně dostávám k článku, který dříve či později píše každá blogerka (kdo jste ho nepsal, ruku nahoru!). Jak pečuji o svou pleť, co používám a jak často - o tom to dneska bude. A aby to nebylo super extra mega dlouhé, napíšu články dva - jeden na ranní péči a jeden na večerní.

Na úvod pár slov o mé pleti jako takové - je divná. Dost. Ale to asi nemá velkou výpovědní hodnotu, že? Tak to trochu rozvedu. Mám-li ji zaškatulkovat, pak je moje pleť kombinovaná/smíšená - jak suchá, tak mastná - což jde ale obvykle (podle výrobců kosmetiky) ruku v ruce s označním "normální". Znáte to, ne? produkty pro normální/smíšenou pleť. No tak že by moje pleť byla normální, to teda ani omylem. Má tendenci strašlivým způsobem ucpávat póry a na bradě, tvářích a podél dolní čelisti neúnavně tvoří nové a nové pupínky. Kolem těch hojících se je pleť suchá a šupinkatá stejně jako můj nos, který se mi celoročně loupe. Přidejte k tomu zarudnutí a diskolorace a voilá - to jsem já v celé své kráse!

Ještě dodám, že se mi neskutečným způsobem mění v průběhu cyklu, konkrétně 4. týden je vždycky naprosto tragický a jakmile se přehoupneme zase do prvního, skoro přes noc se mi pleť vyhladí a vyléčí tak, že sama nestačím zírat. Hormonální antikoncepci neberu už cca tři roky, tudíž cokoli se mi na obličeji děje je zcela autentické a přirozené, ovlivněné leda mými hormony, psychickým rozpoložením, stravou a samozřejmě i kosmetikou, kterou používám.


Ráno jsou to obvykle tři kroky:

1. Čistění

Dlouhou dobu jsem používala čistící roládky z Lushe, ale jak stárnu - teda jak moudřím! přestávám mít pocit, že každodenní peeling dělá pleti dobře a rozhodla jsem se rolýdky vyměnit za něco šetrnějšího a jemnějšího. Díky Karolíně jsem objevila ClearCalm 3 Claryfying Clay Cleanser od značky REN a zbožňuju ho! Krémový čistič, který nepění a vůbec nevysušuje. Sen! Teda - REN!



2. Tonizace

Zatímco večer používám jen jemnou pleťovou vodu, ráno dávám přednost přípravkům s malým obsahem alkoholu, který mírně stahuje póry a v těch se pak neusazuje takové množství make-upu, smogu a "každodenních nečistot". Momentálně používám 100% Organic Rosewater Spritz od Botanics, což je privátní značka Boots.  Prodává se v plastové lahvičce s rozprašovačem a i bez slevy (který je na něj mimochodem celkem často) je jeho cena velmi přijemná (£4.99/150ml).


3. Hydratace

  • očního okolí - krémů na oční okolí jsem ještě neozkoušela tolik - je mi přecijen 26 a začla jsem s nimi před dvěma lety. Nicméně po svém prvním "opravdovém" očním krému Clinique, o kterém jsem psala tady, jsem přešla na Konturovací krém s řeckým senem (nejen) na oční okolí od Ilcsi a jsem spokojená. Na pleti je moc příjemný a neobvykle, ale mě velmi příjemně voní.
  • pleti - Pěnový višňový krém od Ilcsi nehradil Divine Light Face Cream od firmy Herbfarmacy a jsem z něj nadšená! Hydratuje akorát, dobře se vsakuje a není příliš "light" - občas ho používám i na noc a rozhodně se nebudím "nedostatečně hydratovaná". A ta vůně! Ta je prostě... divine! (Koupen na Naturisimu, £15.65/50ml)


1-2x týdně zařazuji ještě jeden krok, pro účely tohoto článku a přehlednost označený číslem 4

4. Exfoliace

Před půl rokem jsem upustila od mechanického peelingu a používám jen Pěnový AHA peeling od Ilcsi, který voní božsky, nedráždí, jen na breberkách jemně poštipkává a nechává pleť hlaďoučkou a jemňoučkou.
Z několika na sobě nezávislých zdrojů jsem se dočetla/doslechla, že je dobré provádět peeling pleti ráno, kdezto masky by se měly nanášet večer. Začla jsem to takhle praktikovat a celkem mi to vyhovuje, přestože žádné výsledky (zatím?) nevidím.


Tak to je vše k mé ranní péči o pleť, dalším krokem by pravděpodobně bylo 5. uvařit čaj a nachystat snídani.

Napište mi, bez čeho by se neobešla vaše ranní rutina a jestli máte produkt(y) na který nedáte dopustit.

Mějte se príma!

x

10 komentářů:

  1. Chci ten REN! A až přijedu, asi si nakoupím do zásoby pleťovky z Boots...
    Jo a proč že je dobré provádět peeling ráno? Mně to moc dobrý nepřijde, ta pleť se přecejen trochu podráždí a pak snáz nasákne a vstřebá kdejakej bordel, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ren si kup. Je dobrej. Pleťovky si taky kup.
      Já si to už moc nepamatuju... něco s tim, že přes den se pleť regeneruje a přes noc obnovuje... nebo je to naopak? Nevim.

      Vymazat
  2. Kurňajs, koukám, že já tu ranní péči pěkně flákám :o)) ale v šest ráno po mě nemůže nikdo chtít pět!! kroků.. :D zvládám dva.. umýt mýdlem a namazat krémem.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to se neboj, že já to takhle měla vždycky... Ale od tý doby, co mi pracovní doba začíná v 10... :)

      Vymazat
  3. Já jsem strašně trapná blogerka, ale tenhle článek jsem ještě nepsala. :-D Takže se hlásím. ;-) A obdivuju, kolik toho po ránu zvládáš, já obličej očistím pleťovou vodou, namažu lehkým krémem a hotovec. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéje tak šup šup, koukej ho taky sepsat! :)
      No, jak jsem psala u Enky... když člověk pracuje od deseti, tak zvládá ledacos. I snídani!

      Vymazat
  4. Já jsem to taky ještě asi nepsala! :D Moc se mi líbí Ren, ale já se ráno držím klasiky - pleťová voda, tonikum, krém :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak kde se bere to moje přesvědčení, že už to psali všichni? :D
      Proč používáš pleťovou vodu a na to ještě tonikum, Sabčo? Jakože vyčištění -> stažení pórů a pak hydratace?

      Vymazat
  5. Koukam, ze si se svym oblicejem taky uzijes :D
    Ten Ren vypada dobre. Ale mam nasysleno docela dost veci na cisteni.
    Rano vetsinou myju gelem, omyju ledovou vodou a davam nekdy ruzovou vodu a pak mandlovy krem od Kneippa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jó, to my se spolu rozhodně nenudíme! :)
      Tyjo za tu ledovou vodu Tě obdivuju - předpokládám, že je to lepší jak deset tonerů, ale já jsem děsná cíťa, já bych to nedala...

      Vymazat