Počet zobrazení stránky

pondělí 5. srpna 2013

Péče o ruce a nehty

Dobré ráno dámy a pánové,

mluvila jsem nedavno s bráchou, který se mě ptal, jak bylo na Wimbledonu - jednoduchá odpověď: "Ty nečteš blog?" Načež se nesměle přiznal, že JO!, respektive že "něco viděl, ňáký fotky"... ale že vždycky píšu jako bych mluvila jen k holkám a že to je takový divný, když to čtě on. Tak jsem mu slíbila, že minimálně pozdravy budou trochu psát trochu víc unisex, aby se necítil divně :)

(Mimochodem - je to strašně super pocit, když vám velkej brácha řekne, že čte váš blog.)

A teď zpět k tématu, které je, řekla bych, mnohem víc holčenčí, než klučičí (a bráchy se netýká vůbec! :D). Mám teď ty svoje nucené pracovní prázdniny, což sice není zas tak super, ale já se ráda dívám na ty světlé stránky a jednou z nich v tomhle případě je, že mi zas rostou nehty a že si je můžu lakovat.

Původně jsem se do toho chtěla vrhnout po hlavě a rovnou psát o lacích, ale lak je vlastně jen taková třešinka na dotru a péče o nehty samotné je mnohem důležitější. Bez hezkých a pěstěných nehtů a rukou nebude ani sebelepší lak vypadat dobře.

Věřím, že základy většina z vás zná, ale taky je mi jasné, že to spousta pěkně fláká (já občas taky), takže opakování není od věci a snad objevíte i něco, co jste nevěděli, a přijde vám to užitečné.

1. Odlakování

Lakujete-li si nehty pravidelně, tohle je nezbytný krok. V 99% případů vám po běžném odlakování na nehtech stejně nějaké zbytky zůstanou - ať už barevných laků či podlaků.
Po odlakování nezapomeňte ruce i nehty pořádně umýt - odstraníte tak zbytky odlakovače z nehtů a okolní kůžičky, které by zbytečně vysušoval.

2. Zatlačení kůžičky



Nejšetrnějším nástrojem je "gumové kopýtko", můžete použít i kovové (jako já), ale je s ním víc práce a ne vždy vám svým tvarem sedne. Rozhodně se vyvarujte čehokoli ostrého jako je seřezávač kůžičky nebo nedej bože nůžky. Kůžička by se nikdy, ale vážně NIKDY neměla stříhat - ve většině případů totiž člověku ujede ruka a může nadělat pěknou neplechu - ať už v podobě viditelné rány nebo menší ranky, o které ani neví, ale která se může snadno zanítit.
Je-li vaše kůžička hodně tvrdohlavá, přesahuje daleko na váš nehet a odolává i dlouhodobým pokusům o zatlačení zpět, použijte speciální gel - nanáší se v tenké vrstvě na suchou čistou kůžičku, tu defakto rozleptá a po chvilce působení jej jednoduše setřete ubrouskem i s nežádoucí kůžičkou.
Nejjednodušší způsob, jak bojovat s kůžičkou kolem nehtů, je její pravidelné jemné zatlačování ručníkem po každé sprše nebo koupeli.

3. Pilování



Zapijulte nehet do požadovaného tvaru papírovým pilníkem o hrubosti 180. Pilujte vždy jen jedním směrem - žádné šmrdlání sem tam - to platí především u křehkých a lámavých nehtů, které pilování dvěma směry může ještě více poškodit.

4. Aplikujte podlak



Podlak vaše nehty zpevní a zajístí dejší trvanlivost barevného laku. Nejlepší zpevňující lak, jaký jsem kdy měla, byl Sally Hansen Miracle Cure. Je to trošku dražší legrace (stával kolem 200,-), ale pokud s ním budete zacházet tak, jak máte, zaručuji, že se vám tahle investice vyplatí. Naopak jsem byla hrozně zklamaná z Essie Base Coat - Feed Me, který mi s nehty nedělal vůbec, ale vůbec nic. Momentálně jsou moje nehty celkem v normálu, tak používám Rimmel, který je úplně dostačující a cenově velmi přijatelný.

5. Aplikujte barevný lak


Já preferuju ty s co nejsilnějším štětečkem - ušetří vám spoustu práce.

  • na aplikaci barevného laku si nechte dostatek času, případně zvolte nějaký superultramegarychleschnoucí
  • aplikujte jeden tah lakem doprostřed nehtu a poté po jednom tahu na obou stranách nehtu
  • máte-li širší nehty a vaše oblíbené laky jsou tmavé - neaplikujte je po celé šířce nehtu. Vždy nechte na bocích tenké nenalakované proužky. Vaše nehty to opticky zeštíhlí a prodlouží a nenalakovaných proužků si nikdo kromě vás nevšimne :)
  • při schnutí laku nechte ruce volně ležet, případně dělejte nějakou nenáročnou činnost (já obvykle při schnutí laku píšu blog). V žádném případě s nimi zběsile nemávejte všude kolem. Nedavno jsem na jednom blogu četla (díky bohu už nevím na jakém), že si dotyčná urychluje schnutí laku fénem a jen se mi protočily panenky. Ať už fénujete, nebo si na ruce foukáte, vždycky tím porušíte celistvost laku. Ten pak díky mikroprasklinkám vydrží méně a jeho povrch nebude hladký (což je problém hlavně u krémových laků bez třpytek a shimmeru).
  • to, jestli aplikujete vrstvu jednu nebo deset je jen na vás a na pigmentaci vámi zvoleného laku. Pamatujte si, že čím více vrstev a čím silnější jsou, tím kratší dobu vám lak vydrží.
6. Aplikujte nadlak (pokud na to máte ještě čas a trpělivost)

Já se přiznám, že laky měním tak často, že nějaký nadlak je pro mě celkem zbytečný. Vlastním jeden, který jsem vydyndala od kamarádky, když tady u mě byla, a tím je Essence Better Than Gel Nails - a teda páni to je fakt něco! Udělá na nehtech takovou vrstvu, že pak fakt vypadají jak gelovky a drží neskutečně dlouho. Mám z něj trochu podobný pocit jako Plum z toho top coatu od Tony Moly :) Podle mě ale bude super, pokud fandíte různým ozdůbkám a nálepkám. Překryje je jedna radost, takže žádné nerovnosti nevykukují nad povrch a zajistí trvanlivost jako blázen.

7. Výživa

Poté, co je všechno naprosto perfektně suché, ruce nakrémujte, věnujte pozornost hlavně kůžičce okolo nehtů, případně použijte speciální balzám na kůžičku. Já tenhle krok maličko flákala, nemám ráda pocit namazaných rukou a zároveň mám ruce hebké a poměrně hezké, takže krémuju jednou za uherský rok. Ale od té doby, co jsem dostala od eM balzám na nehty, balzámuju každý den, někdy klidně třikrát :)


Vše, co jsem použila: BioKarité balzám na nehty, Saloos, Lak na nehty Giordani Gold, odstín Scarlet, Oriflame, zpevňovač Stronger Try Harder, Rimmel.



Jednou za čas je prima dopřát rukám péče trochu více, nějaké ty peelingy, zábaly... rozhodně není od věci brát nějaké ty vitamíny či potravinové doplňky. Ale kdybych to začla rozebírat víc, byli bychom tu ještě týden a navíc bych se opičila a papouškovala a protože nejsem ani opice, ani papoušek, odkážu vás přímo ke zdroji, kde věřím, že najdete další užitečné rady a tipy:


Doufám, že se vám dnešní článek líbil a byl pro vás alespoň trochu užitečný... Máte-li nějaké další tipy co se péče o ruce a nehty týče, sem s nimi, ráda se dozvím něco nového :) A přestože moje nehty ještě zdaleka nejsou podle mých představ, už bych je skoro i kvalifikovala jako "vypadají k světu", takže brzo už bude článek lakovací :) 

Mějte se krásně!

x

6 komentářů:

  1. já po pravdě (ač můj blog byl založen převážně díky nehtům) se o své nehty příliš nestarám.. mám takové štěstí, že (snad) jsou alespoň trochu hezké i bez péče, ale je mi až hanba to přiznat:) nějaké zatlačování kůžičky se u mě koná snad 2x do roka, krémování kůžičky už vůbec.. a nějaké olejíčky? o těch se mi jenom zdá :D jsem trochu lajdák, ale naštěstí to až tolik nepotřebuji:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šťastná to žena! :D Já se poslední dobou staram, jak můžu a je to jak na houpačce. Chvíli fajn, chvíli bída. Dneska jsem si ráno pochvalovala, jak rostou, a pak jsem si je dolámala při loupání asi tuny krevet :D

      Vymazat
  2. Moc pekny clanek :) A co je to ten gel na nehtovou kuzicku? Napises neco i o peci o nozky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Gel Ti kůžičku změkčí a ta pak jde lépe zatlačit, například tenhle: http://nehty.heureka.cz/four-seasons-zmekcovac-kuzicky-nehtu-12-ml/
      Ale s péčí o nožky... nooo... já bych děsně ráda, ale zahanbeně přiznávám, že já se o svoje nohy moc nestarám :( sem tam večer mi je přítel masíruje, protože bolí :D Ale péče? Nebaví mě to, nemám na to ani potřebný udělátka a navíc mám nohy docela hezký, tak na to hřeším :) Sama bych spíš potřebovala poučit, jak nožky jednoduše a efektně hýčkat. Jediné, čemu se věnuju, jsou nehty :-/

      Vymazat
  3. To je hezký článek. :)
    To o pilování jedním směrem jsem třeba vůbec netušila.
    Já mám na nehtovou kůžičku olejíček od Four Seasons a taky je dobrý. :)
    Musí to být zajímavý pocit, když čte bratr Tvůj blog. Toho se asi nedočkám. Můj bratr má tři roky... :D

    OdpovědětVymazat
  4. Téda velký bratr čte blog, to je moc hezké Romanko! A pěkně o své nehtíky pečuješ, jé Ty jsi dala odkaz na můj článek - díky moc!!!
    Musím říct, že máš moc pěkné nehty i tvar. Říkáš top coat od Essence?
    Já od nich laky nemůžu, nemají výdrž a vůbec, ale tenhle better than....bych zkusit mohla..a od Sally Hansen taky ještě nic nemám, není prostě nad osvědčené tipy - Díky!!! Jsem moc ráda, že Ti ten balzámek od Saloosu tak prospívá. Těším se na lakovací článek - hurá :-)....Pa

    OdpovědětVymazat