Počet zobrazení stránky

sobota 2. února 2013

Balzámy na rty, part II.

A velký balzámkový článek pokračuje.......

The Body Shop
Firma, kterou netřeba představovat, kterou každý zná a od které každý už někdy něco vyzkoušel, takže její balzámky vezmu jen krátce.

Toffee i Plum jsou levnější průměrné alternativy těm dražším a kvalitnějším, já je pořizovala za £2 za kus. Obaly bych ocenila možná tak ve čtrnácti letech, ale na těch mi zas až tak nezáleží. Složení je... přijatelné, konzistence celkem měkká, navíc Toffee je hnědý, Plum fialový a oba trošku barví rty, což je vlastně docela fajn (pokud nejste ten typ, který má balzám po nanesení i za ušima). Hydratují dobře, ale na nějaké větší bolístky na rtech rozhodně nestačí. Toffee voní příjemně karamelově (přítel tu vůni nesnáší, mě vůbec nevadí), Plum jako černé bonpari! Obě vůně jsou ale bohužel pořád celkem umělé. V poměru cena/výkon jsou tyto balzámky hodně slušné a klidně bych do nich šla znovu. Možná i do toho jemně perleťového, který voní jako liči :)



Save Some Green
Tipuji, že tahle britská značka něco řekne maximálně tak mojí sestře, kterou zásobuji jejich úžasnými mýdly. Je maličká, spíše lokální - Bristol, Bath a okolí. Balzámek jsem (spolu s asi pěti mýdly) koupila ve stánku na letním hudebním festivalu. Nejsem velkou fanynkou kelímkových balzámů, ze stejného důvodu jako většina lidí - je to zkrátka nehygienické a pokud máte delší nehty, tak i těžce nepraktické. Nicméně tenhle vypadal tak hezky a s tím panem prodavačem se tak dobře povídalo... Mrzí mě, že jsem ale ztratila etiketu a nikde nemůžu dohledat složení. Bylo totiž strašně pěkný.

Na rtech drží, je perfektní, hydratuje, dodává trochu lesk, nebarví a voní po třešních. Po půl roce jsem ale nadšená trošku míň. Balzám trochu změnil vůni a jednou jsem na povrchu našla maličké kapičky. Nebyl skladovaný nikde v teplu nebo na sluníčku, tak jsem to riskla, použila ho znovu a efekt je pořád stejně prima. Jen k němu mám teď už trochu respekt a říkám si, jestli ho spíš nedomažu jako multifunkční mazadlo na suché lokty, paty, kůžičku kolem nehtů... Moc už se mi na pusinku dávat nechce. Nicméně jejich mýdla doporučuju všema deseti a moje okolí taktéž. Odkaz tu: Save Some Green






NUXE
Francouzská kosmetická značka Nuxe je pro mě poměrně nová a zaslouží samostatný článek, tudíž se rovnou vrhnu na své dojmy z balzámku.

Klasický tyčinkový s decentním a velmi pohledným obalem, na jedné straně zaoblený, na druhé zkosený. Vůně jemně pomerančovo medová. Je trochu tužší než ostatní balzámky, které jsem zmiňovala, nicméně na rtech taje dobře a mám z něj úplně jiný pocit. Skoro o něm nevíte, ale zároveň se nemůžete zbavit dojmu, že ty rty jsou hydratované, chráněné a jako pravděpodobně jediný ze všech zmiňovaných přežije i mé ranní kafe a to je co říct! Cena v UK je kolem £5,50, například tady, v žádném českém e-shopu se mi ho bohužel najít nepodařilo.

Mezi aktivními látkami jsou uvedeny slunečnicový, arganový a makadamiový olej, med, bambucké máslo, vitamín E a ječmen. Jsem trošku rozpačitá z hlavní ingredience, kterou je octyldodecanol, který údajně může dráždit pokožku, ale bohužel se mi o něm nepodřilo moc najít - tedy z toho kosmetického hlediska - budu proto ráda za jakékoli připomínky či poznatky, ať si doplním mezery ve vzdělání.

Rozpraskané, vysušené a bolavé rty ale nejsou jen otázkou dobrého či špatného balzámu. Každá část těla je svým způsobem propojena s některým z vnitřích orgánů a parťákem spodního rtu je tlusté střevo. Máte-li tedy problémy s  rozpraskaným spodním rtem, mažete jak zběsilé a nemá to žádný efekt, může to poukazovat na problémy právě v tlustém střevě - ať už se jedná o zácpu či něco vážnějšího.

Nějaké návrhy, jaký balzámek by neměl ujít mé pozornosti příště? Případně vlastní zkušenosti se zmiňovanými? Slyšela jsem, že například s Nuxe nejsou všichni zdaleka tak spokojení jako já...?


Zdroje:
www.thebodyshop.co.uk
www.feelunique.com
www.savesomegreen.co.uk
www.teloveoleje.cz
www.musthave.co.uk

Žádné komentáře:

Okomentovat