Počet zobrazení stránky

pátek 28. června 2013

Wimbledon a já

Dobré odpoledne dámy,

jak jsem se rozplývala už v úterý, dostala jsem od přítele k narozeninám lístek na Wimbledon - 26.6.2013 - což bylo předevčírem. A byl to tak boží zážitek, že se o něm musím aspoň trochu rozepsat. Na začátek ale musím říct, že přestože tenis mám ráda a obvykle v létě hrávám, nejsem žádný velký fanda tenisových soutěží a moc se nevyznám...

Wimbledon je poměrně prestižní událost, na kterou se běžně lístky sehnat nedají, nejste-li členem tenisového klubu, někým hodně významným, celebritou či členem královské rodiny. Já nejsem samozřejmě ani jedním, ale přítelův tatínek je dlouholetým členem Bristol Tenis Clubu, na Wimbledon jezdí každý rok a i letos měl jeden lístek pro sebe a "jeden lístek navíc". Sváděla jsem boj sama se sebou asi dva měsíce, hrozně jsem chtěla jet, ale pak jsem zcela rozumně usoudila, že moje momentální finanční situace mi nic takového rozhodně neumožňuje. No co, třeba příští rok. Už jsem se s tím smířila, když v tom se přítel vytasil s tím, že "toho pro mě k narozeninám moc nemá, ale že pokud chci pořád jet na Wimbledon, tak by mi rád zaplatil lístek...". No nemusel říkat dvakrát, co vám budu povídat! Juchala jsem a skákala dva metry do vzduchu. Nejen když mi to řekl, ale i pokaždé když jsem si na to pak vzpomněla.

Trocha teorie... vy, komu je to šumák, můžete rovnou přeskočit na obrázky :)
(Já jsem trochu ujetá na britské tradice, fascinuje mě královská rodina, etiketa atd., takže jsem tady byla ve svém živlu.)

Wimbledon je nejstarší a nejslavnější tenisový turnaj světa, který se koná každý rok na přelomu června a července na anglickém předměstí v části nazvané - překvapivě - Wimbledon.

Hraje se celkově na devatenácti kurtech, největší z nich je "centrálni dvorec" a jako jediný má od roku 2009 zatahovací střechu pro případ deště (jak příhodné právě v Anglii! Jen nechápu, proč to má jen jeden kurt... vždyť se znaji s tim jejich počasím bláznivým! Nicméně už přišli na to, že je to fajn nápad, takže v roce 2015 bude mít střechu dokonce i 1. dvorec).

Hraje se na travnatém povrchu, který je tvořen jílkem vytrvalým střiženým na výšku 9mm.

Dvorce i celý areál neobsahují žádné reklamní plochy - a je to neskutečná paráda!

Tenisté mají předepsaný dress code, kterým je bílé oblečení. (Myslela jsem, že nějaká pravidla platí třeba i pro laky na nehty u tenistek, ale evidentně ne a dost mě to překvapilo! Tady je ale vidět, že tenis zas tak nesleduju, protože např. nail art Sereny Williams je prý celkem proslulý.)

Patronát nad turnajem drží britská královská rodina, prezidentem klubu je pak od roku 1969 Jeho královská výsost princ Edward, vévoda z Kentu (který seděl na centrálním dvorci přímo naproti nám).

Tradičně se na šampionátu podává šampaňské a jahody se šlehačkou.


A teď už vás nebudu nudit teorií. Tady jsou obrázky:

 Vstupenka ještě před utrhnutím :)


Areál:

Cvičné kurty, kde jsme mohli očumovat rozehrávající se tenisty:



 Rozpis zápasů na 26.6.2013:


Areál:

Pohled na venkovní kurty:



Důkaz, že jsem tam byla! (Jak se to proboha tvářím?!)




Nejdražší Pimm`s, jaký jsem kdy měla... £7,50 za panáka a trochu citronový limonády. Uáááá!


 Tady jeden Radek Štepánek - naživo poměrně atraktivní pán.


Trocha historie...


Centre Court z místa, kde jsme seděli. Zápas Any Ivanovic a Eugenie Bouchard:


Ta britská organizovanost mě naprosto fascinovala. Holky a kluci sbírající míčky věděli naprosto přesně, co dělat, kdy to dělat, kdy nedělat nic... Stejně tak výměna rozhodčích. Všechno mělo přesný řád.



Royal Box: V dolní řadě čtvrtý zleva Jeho královská výsost princ Edward, vévoda z Kentu - bratranec královny Alžběty II, prezident tenisového klubu.




To jsem si prostě nemohla nechat ujít :)




Jahody se šlehačkou v popředí, Roger Federer v pozadí (jakože... za nima... no, chápete, ne?)


 Nástup Rogera Federera, zápas proti Sergyi Stakhovskemu:



 Odhalení! Roger Federer není tenista, ale baletka!


Ten zápas byl naprosto fantastický, oba byli dost vyrovnaní... Atmosféra byla úplně jiná, než na hokejových a podobných zápasech. Když tenisté hráli, diváci byli do jednoho na svých místech, ticho i napětí se dali krájet... Od začátku jsem si říkala, že bych měla asi fandit tomu slavnýmu Federerovi, protože to je ON! Ten slavnej tenista! Ale v průběhu zápasu se moje sympatie dost jasně přesunuly na stranu Stakhovskeho - a nebyla jsem sama. Postupně získával mnohem větší podporu diváků, než arogantní a sebevědomý pan Federer, rozdílu v jejich chování nebylo možné si nevšimnout. Navíc Federer, když hrál, tak byl prostě oproti Stakhovskemu hrozně nudný! Finální skóre Stakhovsky - Federer: 6-7, 7-6, 7-5, 7-6 Yes! Ale dovedete si představit, jaký boj to byl! :)

Myslím, že už odteď začnu šetřit, abych mohla jet příští rok zase... :)

Co vy a tenis? Fandíte, hrajete nebo je to něco, co jde totálně mimo vás?

x

P.S. Abyste neřekly, že to je totálně nekosmetický post, tak dodám, že na nehtech mám lak od eM, Gabriela Salvete, odstín 109. A na rtech Revlon Lip Butter, odstín Berry Smoothie. Tak! :)

10 komentářů:

  1. Tak to je naprosto skvělý článek z Wimledonu v přímém přenosu. Jsem byla tak stráášně zvědavá, co řekneš..Tenis jde poměrně mimo mě :-D,ale všechny známé tenisty znám (vesměs docela pěkní chlapi,né:). Toš a Tobě to samozřejmě taky moc sluší, tak GS-ka byla na tenise :-)....Tak Ti přeji krásný víkend v UK!!! Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela jo, člověče. Pěkně se na ně kouká :) Gs si to určitě užila jako já, děkuji moc!
      Krásný víkend i Tobě xxx

      Vymazat
  2. Bezva clanek, dekuji za nahlednuti zase trochu jinak nez v televizi :) Jeste se chci zeptat - u divaku je taky nejaky dress code? Nebo to neni az takova slava jako dostihy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo :) já si myslela, že nějaký takový dress code je i pro diváky, proto jsem šla do šatů, ale byli tam lidi v riflích, šortkách... Jen royal box byl samozřejmě v oblecích, šatech a kostýmcích.

      Vymazat
  3. Jé, já jsem si ty proslulé jahody se šlehačkou představovala honosnější! :-D Tvoje fotky mě doslova pohltily. Musel to být skvělý zážitek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D souhlas, taky jsem si je představovala dost jinak... Ale chutnaly skvěle ;) sem ráda, že je z toho článku aspoň trochu cítit, jaké to bylo. Vynásobit stokrát a blížíme se reálu

      Vymazat
  4. No a já bych ještě doplnila, že na nohou máš sandále od své sestry, pokud se nepletu, značky Joseph Seibel.
    A ten Tvůj vohoz mě teda docela překvapil...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mam, pěkný, viď? Ale ty nejsou kosmetický :-P Proč překvapil?

      Vymazat
    2. Vůbec Tě takhle neznám! Vypadáš trochu babičkovsky. Ale možná to dělá ta fotka. :-P

      Vymazat
    3. Dík, Ty umíš zalichotit! :D

      Vymazat